Vauvakuume vain pahenee. Olen löytänyt itseni luvattoman usein surffailemasta vauvapalstoilla. Kaupungilla kulkiessa bongaan kaikki vauvat, äidit ja odottajat. Malttamattomana odottelen ja toivon, että pian minullakin olisi oma vauva. Vauvakuumeen takana on myös pelko, pelko lapsettomuudesta. Päässäni soi lääkärini sanat "munanjohtimet ovat hieman kömpelöt".<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Meillä on nyt menossa vasta toinen yrityskierto. Tältä kierrolta en usko plussaa saavani. Kierto hakee vielä paikkaansa pillereiden ja laparoskopian jälkeen. Kierto vaihtelee 29-35 päivään. Mieskin joutui työmatkalle juuri silloin, kun meidän olisi pitänyt viettää aikaa tiiviisti yhdessä. Aluksi luulin, että viime viikonloppuna oli jo ovulaatio, mutta se taisikin olla vasta keskiviikkona tai torstaina. Tänään on kp22 ja minä jo odottelen seuraavaa kiertoa. Ehkä tämä on myös valmistautumista siihen, että menkat tulevat, jotta pettymys ei olisi niin suuri. Kuitenkin jossain mieleni sopukoissa elää toive, että menkat eivät tulisikaan. Yritän rauhoitella itseäni, että onhan meillä tässä aikaa vielä. Ei kaiken tarvitse tapahtua heti.

 

Minä päätin tämän vauvaprojektin alussa, että minä en ala ovulaatioita kyttäämään tai muutenkaan asiasta stressaamaan. Meidän elämä on ollut lähempänä etäsuhdetta, koska mies on töissä toisessa maassa. Ovulaation kyttääminen aiheuttaa vaan pettymystä. Muutenkin on toista ikävä ja siihen vielä ovulaatiot ja muut. Nyt olen ollut kotona yksin sunnuntaista asti (onneksi koirat ovat sentään seurana) ja vielä ensi viikko pitäisi jaksaa itsekseen. Mies on elokuun lomalla ja syksyllä tulee pysyvästi kotiin, joten silloin tämä vauvaprojektikin saa uutta potkua.

 

Kuumeilua on näkyvissä meillä kotona muutenkin. Mun koiralla on kiima ja juuri ne parhaat päivät meneillään. Tietenkin meidän kaksi uroskoiraa on niin rakastuneita, että eivät nahoissaan pysy. Näiden koiraparkojen tuskailua olen tässä oman tuskailun sivussa seurannut ja voin hyvin ymmärtää koiriani. Edes pinna ei ole koirien piippaamisen, läähättämisen ja touhottamisen takia yhtään kiristynyt. Tämä on vain biologiaa. Asioiden kuuluu olla näin.